Balijský svadobný obrad
Balijský svadobný obrad
Balijský svadobný obrad je sobášny proces, ktorý sa uskutočňuje s použitím tradičných balijských kultúrnych zvykov, schválený bráhmanským alebo dedinským kňazom v súlade s kultúrnymi zvykmi miesta, kde sa svadba koná. Balijská svadba je niečo, čo je veľmi posvätné a zahŕňa aj obyvateľov v dedine, ktorí pomáhajú pri realizácii obradu, pri ktorom budú rodiny zaneprázdnené prípravou všetkého, čo súvisí s obradom. Balijský svadobný obrad je jedinečný svadobný sprievod založený na balijských hinduistických rituáloch, kde bude pár uvedený ako manžel a manželka v duchovnej ríši, ktorá je vopred pripravená na svadbu v Bantene. Oženiť sa s niekým, koho milujete by mala byť špeciálna udalosť a mala by sa konať na veľmi exotickom mieste. To je dôvod, prečo si mnohí obyvatelia Západu vyberajú Bali, ako svoje miesto na svadbu. Má romantiku, mystiku a jedinečnú kultúru, ktorá bude pôsobiť veľmi zmysluplným dojmom na celý život v manželstve s použitím balijských kultúrnych zvykov.
Všetko, čo potrebujete vedieť o balijskom svadobnom obrade
Význam balijskej svadby
Manželstvo je v zostupnej línii nevyhnutnosťou, čo je pre hinduistov veľmi dôležité pri zachovaní rodovej línie pre budúcnosť, a túto líniu nesú synovia. Manželstvo na Bali sa nazýva „Pewiwahan“, čo pochádza z Véd, ktoré spomínajú slovo „Wiwaha Samskara“, ktoré vysvetľuje, že wiwaha samskara je sebaočistenie prostredníctvom manželstva a ako dharma, ktorú musia vykonávať muži a ženy ako manželia. Manželstvo na Bali je tiež tradíciou, ktorá sa napokon oficiálne začlení do obradu manžela a manželky manusa. Svadobný rituálny sprievod iba formalizuje manželstvo podľa zvykov a tradícií a po dokončení tohto obradu nevesta a ženích oficiálne inaugurujú zákon tým, že urobia sobášny list, v ktorom sa uvádza, že manželstvo sa uskutočnilo. Získaním sobášneho listu možno o tomto sobáši povedať, že je oficiálny podľa kultúrnych zvyklostí a existujúcich zákonov
Balijská svadba dôležitá pre spoločnosť
Balijský svadobný obrad je nezabudnuteľným impulzom pre ľudskú bytosť, kde po sprievode nasledujú hinduistické rituály, zvykové predpisy a dokonalý deň podľa balijského hinduistického kalendára. Manželský pár využije počas sprievodu krásne uniformy. Pre balijských hinduistov je ich svadba jednou z najdôležitejších vecí v ich živote, pretože svadobný obrad je znamením alebo oznámením, že on alebo ona má začať novú úroveň života opustením fázy Brahmacari. Keď sa ľudia zosobášia na Bali, muž preberá zodpovednosť, ako člen spoločnosti. Má právo hovoriť na stretnutí Banjar (orgánu komunity) a musí prevziať spoločenské povinnosti, ako je účasť na chrámových obradoch a účasť na komunitných aktivitách. Týmto spôsobom ho ostatní členovia Banjaru spoznajú, ako dospelého a on bude mať príležitosť prevziať v Banjari väčšiu zodpovednosť. Manželstvo páru nebude v spoločnosti uznané, ak sa uskutoční bez tradičného posvätného obradu podľa hinduistického náboženského presvedčenia. Okrem toho budú manželia exkomunikovaní zo svojej dediny.
Tradičný proces balijskej hinduistickej svadby
Svadobný proces využívajúci balijské hinduistické kultúrne zvyky je komplikovaný a na tento posvätný proces je potrebné pripraviť veľa vecí. Vo všeobecnosti je proces manželstva rovnaký, rozdiel je len v niekoľkých veciach, ktoré zahŕňajú proces uskutočňované so zvykmi a kultúrou hinduistov:
- Mesedek: Prvý deň je mesedek, čo znamená požiadať rodičov o povolenie požiadať nevestu o ruku. Rodičia ženícha prídu do domu nevesty a stretnú sa s nevestou a ženíchom a predstavia ženícha. V tento deň nie je prítomných veľa ľudí, stretnú sa len rodičia. Mesedek sa robí preto, aby rodičia nevesty a ženícha vedeli, s akou istotou chce ženích vybudovať s dcérou domácnosť a ako vidia postoje a správanie nevesty a ženícha. Táto udalosť je veľmi dôležitá, pretože v tento deň, ak rodičia ženy súhlasia s manželskou zmluvou, potom sa táto udalosť považuje za úspešnú, a ak rodičia ženy nesúhlasia, manželská zmluva zlyhá.
- Dewasa Ayu: Po získaní povolenia od rodičov nevesty vziať si ich dcéru je ďalším krokom hľadanie dobrého dňa na manželstvo, ktorý sa nazýva Dewasa Ayu, čo znamená dobrý deň. V tento deň ženíchovi rodičia navštívia starších a môžu požiadať o vhodný dátum na svadbu. Tu starší vyberú deň podľa balijských zvykov a na základe balijského kalendára a tiež priaznivé dni by nemali byť po veľkých sviatkoch Kuningu.
- Memadik: Potom, čo bol vybratý "dobrý deň" na svadobný obrad, 3 dni pred dátumom svadby v deň Mesakapan, ženích vyzdvihne nevestu a privedie nevestu k sebe do domu. Na podujatí memadik sa zúčastnia dedinskí starší, ako aj hovorcovia z mužských a ženských rodín. V tento deň sa starší a hovorca ešte raz opýta budúceho ženícha a nevesty na ich schopnosť uzavrieť manželstvo. Ak snúbenci odpovedia súhlasne, proces sa považuje za úspešný a pokračuje sa diskusiou o rodokmeni a o tom, ako prebiehajú kultúrne zvyky ženícha. V tento deň privedú budúcu nevestu do domu ženícha, aby vykonala niekoľko obradov v súlade s miestnymi dedinskými kultúrnymi zvykmi. K danému dňu sa bude konať uvítací ceremoniál pre nevestu a ženícha v bydlisku muža.
- Mesakapan: Ide o veľmi dôležitý sprievod, ktorý sa zvyčajne koná 3 dni po udalosti Memadik, kde v tento deň budú nevesta a ženích inaugurovaní ako manželia prostredníctvom tradičného obradu vedeného predstaviteľmi dediny. Mesaapan má význam vytvoriť puto medzi purusa a pradana, ako pár. V tento deň ženích a nevesta vykonajú rituálny proces v súlade so zvykmi ženícha a vykonajú modlitby v ženíchovej Sanggah pod vedením predstaviteľov dediny. Po tomto procese sú budúci ženích a nevesta zákonne manželmi podľa zvykov a kultúry.
- Mejauman: Je posledným procesom po svadobnom procese, účelom tohto obradu je stretnúť sa s rodinou ženy. Stoly majú v balijských hinduistických manželstvách veľmi dôležitú posvätnú hodnotu, pretože Mejauman je oficiálnym symbolom manželstva. Okrem toho má hodová udalosť význam ako forma poďakovania predkom a prosby o požehnanie, aby domácnosť nevesty bola vždy chránená a požehnaná.
Vyššie uvedené je tradičný svadobný rituál a hinduistická kultúra na Bali.
Balijský hinduistický svadobný štýl
Manželstvo je niečo, čo je pre ľudí veľmi dôležité, aby zabezpečili nástupcov alebo našli spoločníkov v živote. Manželstvo je založené na konsenze, preto existujú aj manželstvá, ktoré sa uzatvárajú dohodnutým manželským systémom a tiež manželstvá, ktoré sa uzatvárajú bez požehnania rodičov a iných, ktoré sa líšia od bežnej svadby. Čo sa týka rôznych svadobných procesov, používajú sa aj rôzne svadobné rituály. Na Bali existuje niekoľko rituálov manželského procesu, ktoré sú v súlade so základom manželstva:
- Ngerorod: Typ manželstva, ktoré nedostáva požehnanie, známejšie aj ako „bežiaca nevesta“. Takéto manželstvá sa často uzatvárali v dávnych dobách a sú to zvykové a kultúrne tradície, ktoré možno aj dnes akceptovať. Niektoré zo základných faktorov tohto manželstva:
- Ženy a muži, ktorí sa zamilujú a nedostanú požehnanie rodičov (rozdiely v kaste, triede a etnickom pôvode). To môže byť základom vzniku týchto sobášov, kde muž tajne sľúbi žene, že sa s ňou stretne.
-Ženy a muži, ktorí dostali požehnanie oboch strán, ale kvôli ekonomickým faktorom sa nemôžu normálne zosobášiť, pretože vzniknuté náklady sú príliš veľké, takže v manželskom systéme je to veľmi ekonomické, a keď už máte peniaze, môžete sa vydať normálne.
V minulosti, keďže neexistovalo žiadne sobášne právo, bol tento druh sobáša veľmi bežný, ale v súčasnosti sa dá ngerorod systém stále uzavrieť, pokiaľ má žena viac ako 18 rokov. Dnešný systém ngerorod je väčšinou ovplyvnený kastovými rozdielmi a ekonomickými ťažkosťami.
- Memadik: Manželský proces, ktorý hinduisti na Bali veľmi bežne vykonávajú, pozostáva z veľmi zložitého obradu a toto manželstvo má požehnanie oboch strán, takže tento typ manželstva sa veľmi často robí, pretože sa zdá byť legitímnejší v očiach náboženstva a práva. Je to forma manželstva, v ktorej rodičia chlapca a ďalší členovia rodiny prichádzajú do domu rodičov dievčaťa a úctivo žiadajú o svoju dcéru. Je to nákladný proces, keďže ide o veľké obrady a obety, ale netreba dodávať, že to poskytuje výrazne väčší rešpekt zo strany rodičov dievčat v porovnaní s tajným nočným útekom. Z pohľadu muža je to však riskantnejšie, keďže rodičia jeho budúcej nevesty musia dať súhlas.
- Nyentana: Manželský proces, ktorý je opakom manželského systému vo všeobecnosti, na Bali sa drží patrilineárneho systému, v ktorom žena nasleduje svojho manžela a stáva sa súčasťou manželovej rodiny. Pretože na Bali je silne ovplyvnená mužskou líniou, ktorá je považovaná za schopnú pokračovať v potomkoch predkov. Ak v rodine nie sú žiadni muži a iba ženy, potom sa tento systém Nyentana uskutočňuje prostredníctvom žien, ktoré konajú ako muži tým, že privádzajú mužov do svojich rodín, čo je opak toho, keď muži do svojich rodín privádzajú ženy. Deje sa tak s cieľom pokračovať v rodovej línii otca v rodine ženy. Svadobný obrad sa uskutočňuje obvyklým procesom, len ho bude robiť žena. Robí sa to iba vtedy, ak v jednej rodine nie sú žiadni muži, je to veľmi ťažké, pretože nájsť mužského kandidáta, ktorý chce byť Nyentanom, je veľmi ťažké. Takže nájsť niekoho, kto chce Nyentanu je veľmi ťažké úsilie pre muža, ktorý je ochotný opustiť svojich predkov a rodičov a presťahovať sa k rodinnému predkovi ženy, aby sa stal súčasťou rodiny.
Iná kasta
V staroveku bolo kráľovstvo na Bali stále známe ako kastový systém, kde boli Balijčania veľmi fanatickí ku kastám, kde sa muž a žena z rôznych kást nesmeli oženiť. Ak sa teda nájdu takí, ktorí toto pravidlo porušia, dedina ich vyhostí od rodičov muža alebo ženy. Dnes je kasta stále veľmi rešpektovaná, ale implementácia exilu už neplatí, ale zmenila sa na systém obradného sprievodu, kde ak je mužská kasta vyššia a muž sa oženil so ženou nižšej kasty, kasta ženy povstane a žena dostane meno „Jero“, ale ak je muž z nízkej kasty a ožení sa so ženou vysokej kasty, žena sa vzdá svojho kastového statusu, čo znamená „Nyerod“. Ženy budú nasledovať muža s nízkou kastou, takže ak má deti, bude nasledovať kastu muža, a tiež žene nebude dovolené modliť sa vo svojom rodinnom chráme, pretože zmenila kastu. Ak dôjde k rozvodu, dieťa sa vyrovná kaste manžela a nemôže sa vrátiť do predchádzajúcej kasty. Ale časom to už nie je dôležité, pretože rodičom ide viac o šťastie svojich dcér, ako o kastu. Manželstvo je veľmi posvätná vec, ktorá privádza mužov a ženy, ktorí sa milujú, vykročiť na ďalšiu úroveň, organizovať budúcnosť a mať deti ako pokračovateľov rodovej línie. Ak sa chcete vydať, mali by ste sa pripraviť vopred, pretože po svadbe sa nemôžete vrátiť, pretože sú tu povinnosti, ktoré musíte niesť, ako rodina.